zaterdag 15 februari 2014

Voorjaarsbollen

Niets is zo leuk als het zien opkomen van zelf geplante bloembollen. Dus toen er in Augustus een aanbieding was van bloembollen ben ik er meteen een paar gaan halen. Nou ja, een paar?  Ik geloof dat ik in totaal zo’n 8 dozen/zakjes met bollen heb gekocht.
Narcissen, irissen, sieruien en verschillende soorten tulpen.


Ik schrok toen ik in november al de eerste puntjes boven de grond zag komen, want het moest nog winter worden en we krijgen nog te maken met vorst, sneeuw, ijs....
Dus ik was er maar vanuit gegaan dat deze bollen verloren waren.


Nu heb ik begrepen dat narcissen en irissen vroegbloeiers zijn en dat dit wellicht de reden is dat ze wat sneller opkomen dan de tulpen en sieruien. 

We zijn nu in februari en de 'te vroeg' opgekomen bollen staan er nog fris bij, in de narcissen zitten de bloemen al in een knop en is het wachten tot ze open barsten. De irissen zijn nog niet zo ver, die staan in de grond te stralen met hun groenen bladeren.  Ook de puntjes van de tulpen staan al een klein stukje boven de grond uit en ik kan niet wachten totdat ze de tuin gaan sieren met al hun lieve kleurtjes.

Nu maar te hopen dat de eksters ze met rust laten! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten