woensdag 5 februari 2014

Vogels

Altijd als ik aan een huis met een tuin denk, denk ik aan al die lieve kleine vogeltjes die door je tuin scharrelen op zoek naar een lekker hapje. Ik kon dus niet wachten totdat ik die lieve kleine musjes van plant naar plant zou zien hippen of van die schattige koolmeesjes op een tak, schommelend door de wind.

Dus ik heb met veel enthousiasme een vogelhuis neergezet en daar een appel op gelegd in de hoop dat ze snel de moed zouden vinden om daar van te komen snoepen. Ik stond de dag erna heel vreemd te kijken toen de helft van de appel al was opgegeten.

Maar toen ik 's-middags onderuit op de bank zat met een kop koffie, kreeg ik een heuse voorstelling van wat er eerder die dag ook was gebeurd. Een ekster vloog op de half afgekloven appel af om daar van te eten.



Inmiddels ben ik er wel achter dat hun tijdverdrijf niet alleen uit eten bestaat. 
Ze vinden het namelijk ook prachtig om te gaan zitten wroeten in de aarde, welke ze dan voor het gemak maar naast de plantenbakken gooien. 

Ik heb ook een waterbak voor ze gekocht, wat een schot in de roos was. Het werd veelvuldig gebruik als drinkbak maar tevens diende als bad. Het enige wat ze niet zo leuk vonden waren die twee blauwe vogels die maar niet bang voor hun waren, ook niet toen ze door de eksters in hun staart werden gepikt.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten